fredag 27 januari 2012

När det går bra

Jahopp då va första veckan i skolan avklarad. Det har gått bra med Busan att vara ifrån mamma och bara va med pappa. Annat är det ju med mamman som saknar goset på dagarna. Men det tas igen ordentligt på kvällen.

I tisdags när jag skulle åka på skolan så skulle jag väcka Max för han ville se på tv. Han ville egentligen se på kvällen när det va sovdags men då kom vi överens om att jag skulle väcka han. Så då gjorde jag frukost och satte igång TVn. Jag sa att an skulle gå och väcka pappa bär han sett musses klubbhus men när pappa kom upp så kom den roliga kommentaren:
-"pappa jag väckte inte dig"
Haha nä. De blev ju inte sena men det va lite roligt.

På onsdagen körde vi annan teknik. Han fick äta i köket och sen skulle han gå och väcka pappa så han skulle få se barntv. Då gick det bättre.

Lite roligt det där med att be honom göra saker. Han är så otroligt duktig på det.

På onsdagen som även blev omdöpt till träningsdag.
Först va pappan och styrketränade.
Sen fick Max åka på sin första lekgympa och sist så fick mamman åka på träning.

Lekgympan gillade han verkligen. Det byggdes höghöjdbanor där man behövde hålla balansen. Det va roligast tyckte han och till och med när vi gick ute skulle vi hålla balansen så vi sträckte ut armarna när vi gick på parkeringen. Ett gott tecken känns det som. Men det där med att lyssna på fröken kanske va lite svårt. Men det kommer nog. Vår granne som drog med oss sa att det tog ett år innan deras större son hade lyssnat. Känns bra ;)
Men det va iaf kul att se att an hade så kul.

Igår hade vi roliga övningar på skolan men det berättar jag mer om sen.




Helt slut efter skolan så jag myser på lekmattan.

- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar