fredag 13 januari 2012

När man resonerar

Jag har bara en metod när det gäller påklädning av min kära treåring. Tar han inte på sig kläderna, typ overallen, så får han gå ut och kolla om det går att gå ut utan overall. Ofta så kommer han tillbaka och säger "jag flysel mamma".
Japp då va diskussionen färdig och overallen åker på.
Nu är dock problemet att om han hämtar kläder själv (japp det ska börjas i tid att man vet vad man har på sig ;) ) så tar han alltid fram shorts.

Så nu tror jag att jag kanske kört min metod lite bakvänt. Skulle nog ha lärt han att det är långbyxor som gäller på vintern och shorts på sommaren. För under overallen så klarar han ju sig ändå en stund med shorts så det är ju svårmotiverat när han har overallen på och ska gå och känna om det är kallt med shorts.

Så nu blir det att komma på en ny metod för detta. Det lättaste är ju som jag vet att plocka bort sommarkläderna såklart. Men
Vart ska jag stoppa dem då?? Finns ju ingen plats nånstans i denna minilägenhet och ett förråd som är överfullt.

Nja vi får väl klura ut nått där oxå.
Nu får jag väl slita av dem under protest och ta på vanliga. Som vanligt.


- Bloggar från min iPhone

1 kommentar:

  1. Å, det där var ju superpedagogiskt att låta honom gå ut själv och ta ställning till vädret. I stället för att bara säga att det ÄR så. Det ska jag sno när min lillskrutt börjar konstra.

    SvaraRadera