söndag 22 januari 2012

När storebror drömmer

Hörde en duns från Max rum och gissade att han slagit någon kroppsdel mot sängkanten, sen kom ett snyft och jag smög upp för att se om han vaknade av det eller bara grinade i sömnen och somnade om.

Det lät inget men jag tänkte att jag skulle kika in.

-"mamma han äter upp min" (jag hör äter upp mig)
-"men nä, vem då"
-"han äter upp min"
-"din vadå"
-"han äter upp min bulle"(jag försöker att inte börja garva ;) )
-"vem äter upp din bulle?" (vi har vart på kalas idag och en av småkillarna tog muffisen som Max inte åt upp)
-"E åt upp min bulle" (förövrigt så va det A som åt upp den men det va E och han som lekte mest under kvällen)
-"men vännen det gör ju inget för du ville ju inte ha den"
-"nä, men mamma jag vill sova i din säng"

Ja dessa drömmar. Man får höra de mest hopplockade historierna efter varandra. Småfolket när de ska processa allt de går igenom på dagarna.

Han somnade om i sin säng iaf och jag borde somna om också.




- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar