tisdag 10 januari 2012

När man är bagarn nr1

Hahaha japp då har man briljerat i köket igen och gjort värsta maffiga supergoda kladdkake-cheezecake historien.

Superlätt och gick som en dans. Inga konstigheter alls utan bara att vispa ihop kladdkakan, in i ugnen, ut och på med cheezen och sen in igen...superlätt...


ELLER!!!!!!

Nja...man måste väl kanske ha lite bättre koll på ugnen och ha ett hum hur mycket man måste lägga till på tiden för att det ska bli bra.

Det började iaf bra med att kladdkakan va inne den kvarten som den skulle vara. Tog ut smeten (japp det hade inte tagit ihop sig på så många ställen) ur ugnen och började hälla ut cheezesmeten. Som SJÖNK (stavas det så) ner i kladdkakesmeten.
Försökte få det lite snyggt för ni vet ju hur en cheezecake ser ut. Det är ju faktiskt en botten och sen den där cheezeröran på. Nja så blev det ju inte här precis. Men what the hell vi svungar in den i ugnen igen och kollar efter 20 min hur det ser ut. Viktigt va ju att den skulle vara kladdig i mitten.

Efter sådär 35min och en ramsa så löper jag till köket för att se om kakan brunnit upp i ugnen. Tar ut den och den wobblar i mitten. Känner att nja den får nog stå ett litet tag till där va. Så efter ca 5-10min går jag tillbaka. Tar ut kakan och den wobblar fortfarande. Great för kladdigheten i mitten(tummen upp) men hur verkar sidorna egentligen?

Ja det finns ju bara ett sätt att veta så jag tar bort sidorna på formen. Önskade typ efter 2sek att jag nog inte skulle gjort så. Hade nog överlevt att äta den direkt ur formen faktiskt. Inget fel med det lixom.

Japp så efter att ha tagit bort allt som flutit ut över formens botten för att ens kunna lyfta den upp på nått fat som va lite större så konstaterade jag att här behövs lite ändring i receptet för att detta skall bli bra i min ugn. Ev så måste vi prova en annan form. Ska prova det senare först då kanske det stelnar ihop lite bättre tänkte jag.

Och jag är ju inte den som är den och inte visar mina MASTERPIECES... Varsego vänner. Det är faktiskt en kaka. Jag lova. Den va t.o.m. go i en liten mängd (blev rätt så mastig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar