onsdag 4 januari 2012

När vikten blir en muskel

Monrow Tunika Krystle

Om man läser modellens mått så börjar man undra vad man skulle behöva för storlek själv. Inte för att jag tvivlar på att jag skulle ha lite för många extrakilon men asså seriöst. Jag skulle få svälta mig rätt så mycket och inte anlägga en enda muskel (som för övrigt väger mer än fett) för att ens nå dessa fantasivikter som dessa modeller verkar ha. Orkar de ens en hel dag?

För om jag skulle käka mina 2000 kalorier på en dag. Detta är ju vad man behöver så skulle jag behöva röra på mig lite. Men om jag rör mig lite så skulle ju mina muskler behöva anstränga sig och då kan ju de bli större = väga mer och det går ju inte.
Så alltså skulle jag behöva äta mindre kalorier så jag inte behöver anstränga mig så mycket. Men då förstör man ju kroppen ist genom att viktiga saker inte får det som de behöver.

Så slutsatsen blir ju då att vara modell kan ju inte va hälsosamt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar