fredag 20 januari 2012

När man säger det på nytt sätt

Många säger att jag är så himla bra på att baka.

Jag säger så här. Jag är inte ta på att baka för att om man är bra på att baka så kan man trixa med recepten osv.

Jag däremot jag bakar ALLTID efter receptet och bakar ALDRIG något som jag inte har exakt alla ingredienserna (såklart då blir det ju inte som det ska. Men ibland kan det va nått som inte behövs direkt)

Men det jag är bra på det är att hitta bra recept som jag och många gillar resultatet på.

Hur jag gör?!?

Jo jag kollar vad jag har och vad jag är sugen på. Letar oftast på ett sökord på en sak jag vill ha med. Typ kondencerad mjölk. Sen kollar jag på alla recepten vilket som skulle passa mig. Skriver ner alla ingredienser jag behöver och åker och handlar.

Jag väljer alltid nått recept som jag skulle tycka om och tänker oftast på gästerna sen. För om inte jag gillar det och inte gästerna heller. Vem sjutton ska ta resterna då???
Kanske klart att om
Jag gillar det så kan jag iaf tröstäta resterna för mitt misslyckande att inte gästerna gillade det.

Men nu håller jag på med Leila banoffee pie iaf igen för min sambo blev så frälst efter nyår så nu ska han bju sina arbetskompisar på den.



Jag och Busan bakar

1 kommentar:

  1. åh, banoffee pie är ju så-himla-gott! jag har börjat göra en snabbvariant i portionsskålar bara för att det går så snabbt. Har typ alltid färdigkokad kond.mjölk i kylen för jag använder det typ dagligen, haha!

    SvaraRadera