onsdag 4 januari 2012

När man lider litegranna

Ja det är inte lätt allt händer på samma gång. Ögoninflammation i båda ögonen. Inte så farligt så det gör jätteont men irriterande så det räcker. Inte lätt att spruta i geggar som ser ut som en sträng med bajs innanför ögonlocken för att sen smeta runt det i ögat så att skiten ska försvinna. Man hinner tänka både en och två saker innan man stänger ögonen ska jag upplysa er om.

Sen att sluta amma lite så där halvtvärt är ju kanske inte den smartaste idén jag åstadkommit. Visade ju sig att min nedtrappning med lite amning på kvällen resulterat i att Busan är rätt så nöjd nu helt plötsligt med flaskan så amning är inte nått hon önskar göra just innan nattsovning. Näpp. Då ska det bajsas en klutt och sen är hon rätt så nöjd.

Så här ligger man med två bomber som är redo att smälla vicken sekund som helst. Två ögon som är kletiga med bajs och sen funderar man vart orken är till att slänga ut den där fördömda granen som står och glittrar så fint på fel sida av året.

Japp. Idag ska det hända. Idag ska julen städas bort. Kakor ska bakas för fulla muggar. Nån som har vägarna förbi så bju jag på en kaka och en kopp kaffe i ett kaos av barnkläder, bilbarnstolar och skor till förbannelse.

Välkommen


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar