söndag 4 december 2011

När man tillverkar ett pepparkakshus

I helgen va vi och hälsade på hos mormor och morfar. Va så längesen så det va superkul för Max att äntligen få åka traktor.
Det va extra kul för han idag då det kom ett lass med konstgödsel som skulle lyftas av en lastbil in under tak.
Det va snackisen i en halvtimme ungefär efter han kom in för att vi skulle fika.

Igår så skulle vi göra ett pepparkakshus hade vi tänkt så medan Max skulle se lite barnprogram så tänkte jag att jag skulle limma ihop delarna så att han kunde hjälpa sen med dekoreringen av taket. Det brukar ju va roligast.
Jag har ju såklart inte lärt mig att man ska INTE ta Karlssons klister när man gör det för det tar alldeles för lång tid att torka. *suck*
Denna gång så provade jag med att dekorera väggarna innan jag skulle limma ihop dem. Blev superbra och det kommer han absolut att göra framöver också. Blir ju så fult annars när det rinner och har sig.

Ja Max tyckte det va superkul att sätta fast nonstop på taket och när vi då vände och skulle göra andra sidan så blev det spännande. Spritspåsen sprack och det va säkert en halv dl som sprutade över taket och lite på duken. Vi garvade gott och försökte rädda huset någorlunda med att pressa fast nonstop i ilfart. Haha

Japp. Så nu tänkte jag ta och göra pepparkaksdeg så vi kan göra lite roliga pepparkakor. Kanske lite bokstäver och så ska jag såklart göra glasyr så de blir lite roliga också. Har ju supermånga olika formar så det kan nog bli roligt.

Nu vidare med Indiana Jones. ;)


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar