söndag 25 december 2011

När man slappnar av

Nu ska jag sova tidigt hade jag tänkt. Klockan närmar sig 23 och jag har ett barn på var sin sida om mig sovandes. Mysigt som bara den ska ni veta.

Igår va det ståhej med påhälsning hos gamla farmorn på ålderdomshemmet. Hon va då så slut så hon sov hela tiden vi va där men hon är ju gammal också.

Sen blev det järnet hem och få en glimt av Kalle innan tomten skulle komma och dela ut paketen. Och vicka paket då.
Max fick mer redskap till traktorn och fler pussel. En byggsats med skruvar och egna verktyg och så massa fina kläder.
Olivia hon fick mest kläder men även mjukdjur som en katt och "herr Nilsson".
Jag fick mig presentkort på Rut mfl och på Telia så jag kan inhandla min nya iFån. Bara vänta på studieintyget så allt går i lås.
Jag fick även en julklapp av min morfar. Kanske låter konstigt men han hade köpt den innan han och mormor åkte på resan. Berättar om den i ett nytt inlägg.

J fick en tröja och jag hade inhandlat Zlatan-boken åt honom. Om jag hade haft ett jobb så hade jag haft den perfekta julklappen men den kommer inte förrän i maj då min kära vän ska till USA. Då ska hon få inhandla den :)

Sen blev det middag och lek med alla klappar för barnen. Min kusin hade fått "little pet shop" men det tog grabbarna och lekte med medan hon tog en "bilar"-bil och lekte med den. Bra fördelning. Grabbarna klädde ut de små djuren och satte dem i deras hus osv. Aldrig sett dem leka så bra med varann.

Och idag så blev det lite pusselläggning med Max då han fick några i julklapp och sen blev det åka av till J:s päron för juldagsfirande. Hela hans släkt va där och vi har ätit olika korvar och käkat paj och lekt lekar och tittat på julfirande från -92. Sjukt kul.

Men nu ligger jag i sängen och vill bara sova då det är kanske jobbigt för hjärnan att fokusera när man bara har en lins hela dagen. Måste se om nått apotek är öppet då jag vaknade upp med ögoninflammation igår morse. Vägrar dock ta på mig glajjerna då jag tycker de är superfula. Måste inhandla mig ett par nya nu. Som har rätt styrka dessutom.

God fortsättning och gonatt på er


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar