måndag 12 december 2011

När det blir bakslag

Ikväll bestämde jag att vi skulle öva med flaskan. Nu ska lillasyster få sitt kvällsmål ur flaskan och sen skulle hon somna lite tidigare ikväll tänkte mamman som är sjukt trött ikväll.

Vi startade med 100ml ersättning för att se om flaskan skulle duga och att värmen va ok. För att försöka pumpa ur på kvällen är inte ett alternativ då jag provat det förut.

På en kvart så hade hon tömt flaskan. Va hyffsat pömsig och klockan va bara 21. Dock va hon inte nöjd så pappan värmde resten av ersättningen. Så efter rapningen så sattes den andra flaskan på prov och den tog 20min att tömma.

Nu va Busan rätt så trött och jag kunde lägga ner henne i sin säng. (eftertänksam som jag är nu så kanske vi inte rapade)

Efter att ha sovit 20-30min så började en massa knorrande och sparkande i spjälisen. Busan blev ganska irriterad. Jag tog upp henne och då blev hon glad och skratta och allt. Tänkte att det kanske är en liten liten slurk som
saknas och la henne i sängen för den sista måltiden ( ;) haha inte så allvarligt. Bara för natten såklart.)
Busan började käka och sen började det.
Kaskadkräkning delux!!!

Jag försökte rädda det som räddas kan och det mesta hamnade på säckelduken men även lakanet fick sig en del. Bara att slänga lakanet i en hög för att slippa det i bäddmadrassen.

Jahopp. Då va vi inte ledsna längre. Pappa fick byta pyjamas medan mamma bäddade rent i sängen. Va ändå dags.

Så nu funderade jag på om hon behövde mer mat eftersom allt försvann ut i sängen så jag testade. Och hungrig va hon. Började käka men efter 5 min så kom kaskadkräkning numero dos.

Jahopp. What to do?!? Bytte pyjamas och la ett badlakan under henne denna gång. Tog fram nappen och försökte få henne att lugna ner sugbehovet så magen fick lugna ner sig och att hon sen kunde kanske äta lite.

Som vi vet så är ju Busan inget större fan av nappen men idag verkar den duga. Hon sover nu med nappen i munnen utan att ha ätit nått. Får se om hon vaknar när jag lyfter över henne till sin säng.
Men just nu är vi på plussidan iaf när hon sover före kl24. Dock
Vet vi ju inte för hur länge.


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar