lördag 17 december 2011

När julstressen inte infinner sig

Måste säga att inte har jag börjat känna någon julstämning ännu. Har satt upp ljusstakar och stjärnor, bytt till fina julgardiner som jag beställt från jotex och ändå infinner den sig inte.
Hade tänkt baka men idag ska vi på kalas så då blir det inget bak. Ska dock fixa till degen så det är bara att köra igång när det väl kommer tid.
Ska göra lite pepparkaksdeg och sen ska jag göra bondkaksdeg.
Längtar verkligen tills vi åker till päronen så jag får smaka på mormors goda kakor. Fick tjuvsmaka sist jag va hemma och de va underbara. SÅKLART!!!! för mormor är så himla bra på att baka också. Det är inte många som kan göra underbara fluffiga drömmar som hon, och stora är de också. Brukar önska mig det i julklapp =) en stor låda drömmar.Men inte iår tyvärr. Vet inte varför jag glömde önska mig det. Det är ju det ända ett kakmonster som jag önskar sig lixom ;)

Sen är vi uppe i 2nätter utan olycka. Max är sjuk stolt när han vaknar och det känns otroligt roligt. Det har verkligen inte gått att vara på han hela tiden utan de dagar jag typ inte brytt mig har gått bäst. Har jag vart på han då händer det minst en gång under dagen.
Så nu får vi se hur det går. Jag säger typ inget förutom när jag ser att han är väldigt kissnödig. Oftast är det när han inte har riktigt tid att gå och kissa som det blir akut.

Nä nu ska pepparkaksdegen fixas ihop innan vi ska på 2års kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar