söndag 18 december 2011

När man summerar lite

Ja vad har hänt i veckan egentligen.
Max har gått sista veckan på dagis och kommer att vara hemma tills efter nyår. Ett riktigt långt jullov blir det.
Max har fått ihop 3nätter nu utan blöjja. Men imorse "glömde" han gå och kissa när han hade vaknat och jag hann inte med att säga åt han då lillasyster va hungrig just då men det va iaf inte i sängen. Även när vi va på kalas igår så åkte vi både bil och han va utan när vi va på kalaset så nu har han totalt vart utan blöjja i nästan 4dygn. Sjukt stolt mamma.

Busan då, vad har hon hittat på då. Jo hon har börjat dricka ur flaskan helt plötsligt. Lite av en chock när jag var på gränsen att ge upp för denna veckan så hade jag köpt en ny flaska med en ny napp och efter 2 totalvägrargånger så har hon nu käkat ur den både igår och idag. Lite drygt bara att sitta och pumpa ur. Ska pumpa ur mindre och mindre nu hade jag tänkt så att jag slipper ha kabautatuttar som värker varje morgon. Och kanske man ska kunna sova lite bättre på sidan. Och det bästa att man ska kunna ha på sig tajtare linnen som håller in fettet runt magen så man kanske kan se lite smalare ut. ;)

Det är en sak som jag skulle kunna göra om jag va kunnig, sy ett amningslinne som är tajt över magen och har knäppning så man kan lätt amma. Som H&M:s linnen fast tajta över magen och längre. Vicken mamma skulle inte vilja ha ett sånt linne lixom. Och med lite längd också för oss som är av släktet "långryggar".
Om ni vet med er att ni sett ett sånt linne nånstans så får ni gärna tipsa mig om det stället. För ett sånt linne skulle inte sitta fel.

Nä ikväll MÅSTE jag slå in alla julklapparna som jag har färdigt så jag ser att jag har koll på alla. Hoppas jag har inslagningspapper också. Måste även kolla in lite hur jag ska fixa stolarna i köket. Har ju en stol som är helt klart (tror jag) som bara behöver sättas dyna och tyg.

Nä det är bara att sätta igång tycker jag nu =)

1 kommentar:

  1. Hoppas det gick bra och att allt var inhandlat!

    Svar angående Lensway: man anmäler sin mailadress, och på morgonen på tävlingsdagen får man ett bekräftelsemail. Sen gäller det att klicka på länken i mailet prick klockan 12:00 för att ha en chans att vinna!

    Hoppas de delar ut glasögon fler gånger och att du får vinna ett par då!

    Mvh

    Fru P

    SvaraRadera