fredag 30 december 2011

När man är övertaggad

Japp nu provar jag varenda grej på bakmaskin/assistent/mixer.

Började med att göra oss var sin liten milkshake till efterrätt efter middagen. Har dock inga stora sugrör så den fick ätas med sked ;)




Sen skulle jag baka lite andra kakor men det blev bara att jag gjorde bondkaksdeg som ska stå över natten och bli perfekta.



Eller nästan iaf. Glömde typ viktigaste ingrediensen. Bikarbonaten. Så vi får väl se hur hårda de blir. Eller hur mycke de flyter ut. I vicket fall så får jag veta vad som händer när man inte använder bikarbonat när man borde.
Men så går det när man är lite övertaggad på att använda sin julklapp. (luv you grandpa <3 ).

Men imorrn ska vi försöka oss på att göra macarons. Fanns bara florsocker som va smaksatt med choklad så det blir bara sånna. Sen ska jag lära mig hur man gör lemon curd för det läser och hör jag lite överallt.

Ohh va kul det är att baka.

Gonatt på er

- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar