söndag 25 december 2011

När man saknar någon

Än fast morfar är borta så va han ändå med på julafton i sin själsliga skepnad.
Morfar va väldigt speciell när det gällde att prioritera. Han köpte aldrig nått om det inte verkligen behövdes och då skulle det va riktiga grejjer också. Han köpte aldrig saker bara för att köpa.

Mamma berättade efter Max första jul -09 att morfar hade tyckt att han inte fått nån ordentlig grej utan mest kläder och sånt så han va tvungen att åka in till stan och köpte Max en ordentlig fisher price telefon åt honom. Och den julklappen va nog den bästa som han har använt mest när han va liten. Och i år så va det min, syrran och min äldsta kusins tur att få nått ordentligt. Eftersom syrran flyttade till stan i höstas och min kusin i våras.

Morfar hade vart och köpt en köksassistent med massa tillbehör. Det va tydligen 2 i 1. Typ bakmaskin och assistent. Först hade han bara köpt till mig och syrran men sen så hade han kommit på att min kusin också skulle ha haft en så då beställde han en till. Dock fanns det ingen just då utan de skulle komma hem när de va utomlands men då skulle de ju hämta den när de kom hem.

Men han fick ju aldrig hämta den utan det fick mormor göra när de va och ordnade inför begravningen och sånt. Väldigt jobbigt.

Men så va min morfar iaf. Största hjärtat där alla rymdes. Saknade han så på jul men det måste man göra. En sån människa sätter spår i alla och det är jag glad för.
Saknar hans "jävulskap" vid bordet när man knappt fick äta utan att han stötte till en i armbågen så maten flög ner i knät. Och så med den där glimten i ögat satt han och skrattade sen. Han fick ibland sitta själv på den sidan för vi andra blev tokig på hans upptåg och han skrattade bara. :)

Nä du morfar. Du är då saknad så in i sjutton och du försvann alldeles för tidigt. Men du vet ju att vi tänker på dig. Kram


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar