onsdag 28 december 2011

När man inte tror men ändå läser

Jag är ingen som läser horoskop för att jag tror på dem. Såklart läser jag dem mest i efterhand bara för att de vicket nonsens som skrivs. Min personliga uppfattning såklart.

Eftersom jag får typ varenda nyhetsbrev som sänds ut från allt som finns på nätet så kom det ett från babyvärlden som jag va tvungen att läsa.
Här hittar ni det.

Iaf läste jag om att hur våra personligheter skulle vara. Detta är taget från deras sida.

Det finns 12 stjärntecken. Astrologiskolan Herkules beskriver dem såhär:
De tolv astrologiska stjärntecknen beskriver människans utveckling och växt. De beskriver själva evolutionen.

Det första tecknet Väduren är knutet till talet 1, till enhet och till själva livets början. Detta är vår mentala kraft.

Det andra tecknet, Oxen är knutet till talet 2, till dualitet och till kvalitet. Det är vår astrala kraft, det vill säga våra känslor, drifter och begär.

Det tredje tecknet, Tvillingarna är knutet till talet 3 och till själva treenigheten. Detta är vårt eteriska kropp, dvs. våra chakra.

Det fjärde tecknet, Kräftan är knutet till talet 4 och till själva inkarnationen, eller med andra ord att ta plats i en fysisk kropp.

Det femte tecknet, Lejonet är knutet till talet 5 och representerar vår personlighet, som interagerar med de fyra föregående tecken.

Talet sex och det sjätte tecknet Jungfrun, styr besjälingen av personligheten genom att rensa tankarna, känslorna och vår kropp.

De resterande sex teknen är högre oktaver av de första sex. Det betyder att Vädur och Våg är två sidor av samma sak. Oxe och Skorpion, Tvilling och Skytt, Kräfta och Stenbock, Vattuman och Lejon och Jungfru och Fisk. De sista sex tecknen representerar på ett sätt vårt högre jag och de första sex vårt lägre jag, eller personlighet.

Så jag är lite bättre än alla som har de första 6 tecknen eller? Jahopp. :)

Sen fick jag reda på detta om mig själv:

Luft: tankar, idéer och inspiration, idealism, renhet och klarhet, den optimistiske sangvinikern. Tvilling, Våg och Vattuman.

Sangvinikern fick jag kolla upp och det betyder: person som är lättlynt, optimistisk och livlig (ne.se)
Men också:
Det sangviniska temperamentet var livligt, växlande, sorglöst. Ordet kommer av latinets sanguis som betyder blod. (Wikipedia)

Även detta hittade jag på en sida:
För sangvinikern är uppmärksamhet väldigt viktigt De vill att folk ska lägga märke till dem. Du måste lära dig hur man tillfredställer det behovet. En annan sak som är viktig för sangvinikerna är att bli accepterad.
Det värsta man kan göra mot en sangviniker om man är på ett party är att isolera och stänga ute sangvinikerna från det roliga. De vill vara en del av det.
Närhet är också viktigt för dem. De behöver också Sympati och bekräftelse.
(en bloggares sida)

I det sista kände jag igen mig alldeles för mycket för mitt eget bästa. Nu måste jag se vad min andra hälft har för personlighet så jag kan förstå sammanhanget bättre.

Gonatt

- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar