söndag 4 december 2011

När man tänker efter

Jag fick lite inspiration eller vad man ska kalla det av Karin när hon skrev om att hon använde Veckorevyn som lärobok ungefär. Läste och gjorde som de sa iaf :)
Det fick mig iaf att tänka på att jag läste nått antingen i Frida-tidningen eller om det va Veckorevyn, kan även ha vart i tidningen Silikon om ni kom ihåg den.
Det handlade om skönhet, och det ända jag tänkte på när jag va typ 14, att vara smal. Man skulle tydligen gå och hålla in magen mesta delen av dagen så skulle man bli smal.
Låter ju helt logiskt när man är 14 då du drar in fläsket och ser genast smalare ut såklart.
Men som alla andra mirakelkurer så är den ju inte så pålitlig då fettet inte precis försvinner när du går och drar in magen.

Men nu till det revolutionära. Man kan ju faktiskt få magmuskler om man gör det. Och man stärker ryggmusklerna skulle jag tro och får en bättre hållning. För om du går runt och spänner magen titt som tätt. Typ varje gång du träffar någon så måste du ju automatiskt sträcka på dig också och vips så har du en snyggare hållning.
Tänk på när du är och tränar, typ vad som helst, så får man alltid instruktionerna att man ska spänna magen.

Så inte hade tjejtidningen helt fel ändå. Kanske bara hade skrivit det lite fel och fick oss alla att bli lite besvikna när fettet på magen inte magisk försvann.

Och såklart så höll jag på med det hela tiden. Jag gör det fortfarande också. Mycket för att jag känner att jag minskar belastning i ryggen. När jag jobbade så blev det ju när varenda kund kom in ;)
Och på sommarn. Damn vad man tränar när man ligger på beachen.

Detta är ju min teori så ni ska inte ta det som en vetenskaplig artikel som är sann. Den är sann för mig iaf :)


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar