tisdag 1 november 2011

Minnen och citat

Sorg kan verkligen visa sig på olika vis. Man kan uttrycka den både utåt och inåt. Jag tror att alla måste uttrycka den utåt på något vis men många håller det inom sig alldeles för ofta. Men när man ska uttrycka det så behöver man inte sitta och prata om det med någon annan och gå igenom allt. Mycket går att bearbeta på annat vis också.

För mig känns det bäst att prata en liten stund och sen skriva av mig mest. Jag är inte den som pratar känslor i allmänhet med mina vänner och så men däremot så är jag väldigt bra på att få ut dem på papper när jag känner att jag behöver få ur mig.

Jag kan låta orden flöda och det blir konstiga meningar och stödord men bara jag får ut de på papper så känns det mycket bättre.

Det som oftast tynger mig om nån i min närhet går bort så är det att jag inte hunnit säga saker. Eller att jag skulle ha hälsat på. Lite skuldkänsleaktigt. Men när jag skrivit ner dem på ett papper och läser det gång på gång så känns det som att jag bearbetar den känslan.

Så man kan säga att de är det jag gör just nu. Jag har skrivit en del men mest minnen och citat som jag verkligen vill komma ihåg. Jag är glad att vi hälsade på innan de åkte på resa så det är inga skuldkänslor för sånt.

Jag vet att jag inte ska tänka så men man är ju faktiskt bara människa och tankar slår ju en.

Jag har funderar på att läsa upp ett litet tal men jag får se. Filar på ett iaf som mormor ska få läsa innan.


Sov gott min älskade morfar och tack för allt du lärt mig genom dessa nästan 30 år som jag fick tillbringa med dig.



- Bloggar från min iPhone

2 kommentarer:

  1. otroligt fint skrivet Fia. Jag håller med dig om att det ibland kan vara lättare att få ner det man känner på papper. Om du behöver prata så vet du var jag finns!

    Om du orkar och vill så tycker jag det skulle vara fantastiskt fint och uppskattat om du sa några ord på begravningen. Jag gjorde på min mormors och det kännns jättebra att jag gjorde det. Men känn efter och gör bara det som din kropp vill.

    Många, många kramar/ Anna

    SvaraRadera
  2. Det är bra att du kan skriva om dina känslor det är ett sätt att bearbeta det som händer.Jag har läst det fina du skrivit till din morfar med tårar på min kind.Många kramar Anna

    SvaraRadera