tisdag 28 juni 2011

Midsommar

Måste säga att jag nog haft den härligaste och trevligaste midsommar helg hittills. Trevligt sällskap och UNDERBART väder.
Vi åkte ut till stugan i fredags på midsommarafton vid 12. Regnade just då men när vi kom ut till stugan slutade det och det började spricka upp. Det va det sista regnet vi hade ända till söndagen.

Midsommarafton bjöd på midsommareldning då vi rensade stranden på trädgrenar som blåst ner eller kommit från havet. Tog några timmar men det var det värt för sedan så såg stranden så ren och fin ut.  Och barna va sysselsatta hela kvällen och gnällde nog inte mer än att man knappt kom ihåg det.

Här ser ni lite av allt bråte på stranden.

Lördagen bjöd på finfin väder hela dagen. En familj åkte hem på em och vi andra bestämde oss för att göra en utflykt när det ändå va så lugnt ute på havet och fint väder. Vi skulle ut på sälskådning. Det skulle bli en 1,5-2h resa enkel väg ner till en hälla som heter lördagshällan. Där skulle det ligga sälar sa vår Kapten H.
När vi kom ut till lördagshällan så låg det ett 50tal sälar där så vi fick se dem guppa omkring i vattnet eftersom alla hoppade ner från hällan ner i vattnet.
Önskar att jag hade ett bättre objektiv så att jag hade kunnat zooma in bättre när de låg på hällan. MEEEEEN det är ju som det alltid är. Säkert kommer vi aldrig att åka dit nån fler gång heller. Får hoppas på det dock och då ska jag verkligen ha skaffat ett bättre objektiv.
Ni kanske ser nått. Detta är några som inte hunnit ner i vattnet ännu på ena sidan på hällan. Ni ser kanske några i vattnet också. Tänk er typ lika många på andra sidan hällan och så några till i vattnet =) det va några om man säger så. =)

Vi bestämde att vi skulle stanna till söndagen och det blev väldigt sent den kvällen. Vi satt och åt snacks och snackade i flera timmar. Men trevligt var det.

På söndagen så skulle vi egentligen bara packa ihop och åka hem för vi hade bara limpa så vi kunde käka frukost då vi bara egentligen hade mat för fredag och lördag så vi städade och packade ihop det mesta. Vädrade sängkläder och diskade bort.
Mamma ringde och skulle höra om vi haft lika dåligt väder som dem på midsommardagen och blev förvånad när jag sa att vi typ haft strålande sol hela dagen. I slutet av samtalet hör jag dock ett åskmuller och vi inser att vi måste stanna på ön ett tag till tills det slutat åska.
Det började spöregna och åskade samtidigt i ca 1h.
När det hade slutat så slängde vi i allt i båten och kollade att vi fått med oss allt sen åkte vi över till hamnen där vi hade båtplatsen och där vår bil stod. När vi hade tagit ur allt ur båten upp på bryggan och jag just tagit en väska och Max och skulle gå till bilen så började det skvittra lite regn. Då blev det bråttom att springa till bilen för att vi inte skulle behöva sitta i bilen dyblöta. Vi hade grym tur där =)

Resten av söndagen bjöd på husvisning hemma i byn, grillning och sen åkte vi hem.
Dock kom jag på när vi kommit hem till mina päron att vi hade glömt att tömma kylen i stugan på det som var kvar och J stängde av elen när vi åkte. SUCK kan jag säga då.
Tur så kunde svärfar följa mig idag och tömma kylen.

Fast det var en massa gnäll från ungarna ibland så kan jag inte säga att det ens känns som att jag kommer ihåg att de gnällde för det va en sån härlig helg.
Tack våra underbara vänner för att ni va med i helgen.

-over and out-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar