torsdag 16 juni 2011

Ja tryck ner oss i skosulorna

Hörde på radion igår att man inte skulle sova hur som helst i slutet av graviditeten för att man kunde riskera att barnet dör i magen. Letade upp artikeln idag. Fanns på Expressen.se
Stod dock inte så mycket där så jag måste nästan ta mina vetenskapliga kunskaper som jag lärt mig på skolan och leta efter artikeln på en databas som man kan hitta vetenskapliga artiklar och studier som är gjorda.

Men till saken är ju att vi stackare som sover på rygg och höger sida för att det inte går att sova på annat vis vi kanske tar sånna här saker på allvar. Man kanske har svårt att bli med barn och så får man höra detta när man är i slutskedet av nått så underbart som en graviditet så kan ju bara stressen göra att allt går åt pipsvängen. Tack för den lixom.
Nu är jag den väldigt skeptiska typen och klarade mig genom förra graviditeten utan problem när jag sov på höger sida. Och denna graviditet är det då stört omöjligt att sova på vänster sida då lillplutten då blir skogstokig och sparkas tills jag vänder mig om till höger sida. Kan ju bero på att den nu lagt fast huvet och ligger med ryggen åt höger sida och hur kul är det att ligga med ryggen i luften.

Sen nästa artikel som jag hittade som var helt befängd och inte bra för oroliga mammors hjärtan...det är denna som jag hitta på aftonbladet.se
Överskriften lyder

”Amma – annars
riskerar ditt barn
att få problem”

Öhhhh behöver  man ens kommentera....VARFÖR SKULLE AMNINGEN (UTEBLIVEN AMNING) LEDA TILL DET!?!

Helt befängt...Men jag tycker synd om de mammor som inte får till så att amningen fungerar som verkligen vill amma. Fast jag tyckte det var otroligt tråkigt att amma när jag gjorde det så är det otroligt praktiskt och miljövänligt om inte annat. 

NÄ!!!! sluta skräm de stackars mammorna med så befängda artiklar som saknar vetenskaplig grund. Kom med bättre fakta och hur mycket miljön spelar in på allt detta.

SÅDÄRJA!!! då fick man det sagt.

Nu ska det intagas färsk ananas.

-over and out- 

2 kommentarer:

  1. Sv: Tack så mycket :)
    Ska försöka ta mig till att lägga upp nån bild, tiden räcker inte riktigt till :) haha med två små pojkar hemma nu, men mysigt är det :)

    SvaraRadera