fredag 10 juni 2011

Detektivbyrån

Slamrar in kvart i ett efter ett 8h pass på stationen. Kollar tempen som vilar på stadiga 18 grader på västsidan.
Hänger upp tvätt som säkert legat för länge i tvättmaskinen. Kollar till lilleman som sover fridfullt i sin säng och funderar på om pappa fick bråka nått vid läggning.
Nyborstade tänder, sovlinne på, bara att hoppa isäng. Men var är kuddarna? Min kudde som jag alltid sover med. Bara de tunna kuddarna som inte alls är sköna när man ligger på sidan.
Kollar under säng och täcken, soffan i vardagsrummet, i köket, på baksidan i solstolen. Inga kuddar.
Får slut på idéer så nu ligger jag i sängen med den tunna jobbiga kudden och skall försöka sova.
Var har de vandrat iväg? Jag hoppas jag vaknar när J åker på jobbet så jag hinner fråga var sjutton kuddarna är. Det här går ju inte. Va faktiskt nära att jag väckte han nu.
Gonatt

-over and out-

- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar