onsdag 18 maj 2011

Trädgårdsplanering pågår....var god dröj

Japp jag skulle göra skolgrejjer och blev så sugen på att gräva upp den förbenade busken som har plågat min baksida och tagit över halva uteplatsen. Nu är den nerklippt sen i höstas och väntas på att grävas bort.
Max ville hjälpa till med sin spade också. Vet inte om det gick så bra i just uppgrävandet men att ta bort lös jord funkade finfint.
 Blev sen överlycklig när jag såg att min kära rabarberplanta överlevt vintern. Trodde att det skulle va kört men när jag hade en lite trädgårdsrunda i eftermiddag så såg jag en liten en som va på väg upp. Som mor kan man inte bli mer stolt ;)


Sen va jag tvungen att lägga in en bild på en av ormbunkarna jag har. Önska jag hade en systemkamera då man kan få lite häftigare bilder av rullarna som håller på att rulla ut. =) aja inte mycke att göra åt när batteriluckan strejkar =(

-over and out-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar