måndag 2 maj 2011

tar min cirkus och går och sover

Japp jag tar min lilla mage och går i säng.
Det är helt makalöst hur en sån liten kan va så livlig =)
Kan tänka mig att lite av att det känns som att jag är åksjuk varje kväll när den kör igång är att livmodern inte är så stor som den bör vara. Eller bör och bör. Det sägs att livmodern ska va lika lång (cm) som veckor man gått. Så nu borde den vara 30cm då jag är i v30 men den är bara 26cm.
Då kan man ju faktiskt tycka att det är lite trångt när man är liten och vill röra på sig där inne. =)
Men det är ju inte så att livmodern inte växer utan den har blivit större sen sist iaf och då va den inte heller lika stor som antal veckor jag gått.

Ja som sagt så är det mindre än 10 veckor kvar. Jag längtar så fruktansvärt =) längtar till att börja känna förvärkarna. Börja tänka på hur länge man ska hålla sig hemma. Man måste ju räkna in att det är barn 2 nu och att det då kan vara längre mellan värkarna då det startar.
Ja det är mycket som skall gås igenom.

Just nu funderar jag mest på hur mycke jag kommer att kunna göra innan allt startar. Jag får ju sammandragningar när jag går 2 trappor och går lite småfort.
Ska man klara av att starta allt lite fortare så att allt ordnar sig med FK. Och på tal om FK...man borde väl skicka in detta himla moderskapsintyg =) det va ju som ett tag sen jag fick det. Dock gör det ju inget nu då jag inte ska ha havandeskapspenning.

Nä nu tar jag magen och går och sover (tar iofs 1,5h innan lillplutten skuttat runt i magen)

Gonatt

-over and out-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar