tisdag 3 maj 2011

Sexig dialekt

Tycker det är så roligt att läsa kommentarerna på vissa artiklar på VK.se och se hur många som bara orkar kommentera att vissa är så korkade när de kommenterar. Det gör min dag lite. =)

Nä det jag tänkte på just nu va denna fina undersökning som de gjort på Ekontakt.se om vilken dialekt som är sexigast. Visst att göteborgska skulle komma först det visste jag ju för det är ju verkligen den härligaste dialekten, sen att norrländska kom 2:a va ju väldigt roligt.
Har läst lite av kommentarerna och sett att det är ett himla gnäll på att det är ju faktiskt ganska många olika dialekter inom norrländska dialekten och att de "bara" går under samma kategori. Det kan ju folk ha rätt i men då kan ju hela undersökningen bli rätt så lång då de måste kolla alla olika dialekter i hela landet. Jag tror att det skulle ta en himla tid att besvara och det skulle sluta i att det inte va så många som svarade.

Men det som jag tycker är då knäppast med denna undersökning är faktiskt att Ekontakt.se har tagit hjälp av SIFO och gjort denna undersökning och fått ihop 1000röstande personer. 1000!!!! det känner jag är ganska i underkant för en sådan här undersökning. En nolla till kunde de väl ha unnat för att kanske få en mer korrekt undersökning. Och var bor dessa som vart med i undersökningen?? är det 10 från "Norrland", 30 från Sthlm, 50 från Göteborg osv...
Jag tror nog att en enkel klickfunktion på deras hemsida skulle vart mer rättvisande för det är nog mer än 1000st som är registrerad på kontaktsiten.

Av bara denna artikel  på VKoch en enkel tyck-till-knapp så har ju VK fått in nästan 1000röster. då har de ju några till att lägga till denna undersökning. =)

Nu ska vi ju inte gå in mer för detta då det inte är en så intressant fråga egentligen. Bara lite roligt att se att det är någon som orkar göra dem. Och sen för den delen orkar få ihop dem som svarar på detta också.

Det va vad jag tyckte om det =). Länken till artikeln hittar ni här

-over and out-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar