måndag 23 maj 2011

Långväga hem

Det är helt sjukt hur man kan avskärma en hel stadsdel från resten av stan. Just nu så går det nästan inte att ta sig hem för alla små stickvägar är avstängda. Huvudgator är bara för bussar. Andra huvudgator är helt uppgrävda och där är de och arbetar också.
Om man verkligen tar den vägen de vill man ska köra så kan man bara köra en bil där och allt som oftast står där en traktor tvärs över för den hämtar nått.
Sen är man ju alltid nöjd att få köra 5km/h på en 70-väg när man har nog problem att sitta skönt i bilen med magen. De som såg mig köra idag måste ju trott att jag halvlåg i sätet (vicket stämde hyffsat bra då lillplutten oftast startar en cirkus varje gång jag sitter på en stol eller i bilen)

Nä men när man efter 15min extra körtid för att ta sig hem, och hittat rätt väg så man inte åker på böter så är inte jag bitter, nejdå. Bara 3 år kvar innan de är klara. YAY!!!

-over and out-


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar