fredag 27 maj 2011

Pippi

Så roligt imorse när solstrålen vakna när pappa skulle upp och va jätteglad. Skulle busa men det va inte mamma med på så han fick se på barn-tv. När pappa åkt gick vi upp och koka gröt och åt en apelsin. Ute på backenvägen så kör traktorerna och håller på att fixa inför den stundande asfalteringen och såklart vill solstrålen ut och titta på den. Ja det va väl inga problem när vi va vakna så tidigt men efter vi vart och tvättat och borstat tänderna och kläderna skulle på så var det Pippi på barn-tv.
Av nån anledning så gick det inte att dra han därifrån. Jag fråga han om han skulle gå och titta på traktorn innan dagis eller om han skulle se på Pippi?!? "-pippi mamma". okdå.
Då blev det så och tur va ju att traktorförarna och de andra arbetarna hade tagit fm-fika så inga traktorer körde omkring för då hade vi garanterat vart sen till dagis.

På dagis sen så busade Max med sin kompanjon H (som han alltid säger att han leker med på dagis när jag hämtar han ;) ) och då hittade de såklart en STOR Pippi-docka och stod nedanför och ropade "pippi, pippi, pippi, pippi" =)
Ja de är för roliga de små liven. Det är så kul att han har en kompis på dagis som han verkligen skiner upp och verkligen leker med för att han tycker om han så mycket.
Såklart leker han med andra barn också men man ser en viss "connection" mellan grabbarna...han kan leka med andra barn och busa men med H så tänker han mer. Ja ni kanske förstår, ska nog inte inveckla detta mer. =)

Nä nu ska jag se om jag ska äta nån lunch innan jag åker och jobbar. Ska försöka hitta en skjorta jag kan ha på mig också ;) fick tydligen inte ha på mig t-shirten någe mer. =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar