söndag 13 mars 2011

Lördag

Oj vicken härlig dag. Underbara solsken så man slapp ha handskar på sig.

Lilleman va typ ute från nästan 8-13. Han åkte traktor, skotta snö, åkte pulka, cyklat(så gott det gick. Fick ett blåöga när han ramla och slog i styret ovanför ögat). sen va vi inne till ca 16 och åt bl.a. sen bar det av till lagården. Där skottades det och lite av varje. Gav kalvarna och sånt. Vid 18 blev det ingång och efter en halv hamburgare så blev det sängen kl 19. 10min tog det sen sov han.

Får se hur länge han sover imorgon.

Känns skönt att man fått lite sol i ansiktet och fått boosta D-vitamin intaget lite.

Efter att ha virkat en pannlapp(kvällens bestyr) så känner jag mig redo att ta mig an mitt virkningsprojekt. Eller jag har flera så vi får se vad jag börjar med.
Det va en skön virknings-komihåg och det känns skönt att mormor är i närheten. Så imorrn ska jag visa upp mitt alster för henne. Sen fråga lite hur man gör några specialarna. Fick inte stolparna att bli så smidigt utan tappade maskorna hela tiden. Måste fråga vad jag gjorde fel.

Nu sova. Fogarna säger sitt efter dagens djupsnögång och gårdagens drutt på arselet.

Bilder från dagen kommer imorrn då jag har dem på syrrans kamera.

-over and out-

- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar