torsdag 31 mars 2011

Dagens visdomsord

Hörde detta på barn-tv imorse ;)

"Ju mer rädd du är för att göra något ju bättre gör du det när du väl gör det"

Tyvärr inte helt ordagrannt vad de sa imorse för det kommer jag såklart inte ihåg...försökte upprepa det några gånger så jag skulle komma ihåg det. Tänkte iaf på min kompis det första jag gjorde när vi var på rundresa i sverige. Vi åkte på alla nöjesfält och skulle ha kul. började på Liseberg och när vi åkt de flesta utom de som va höga så sa jag att nu är det dags att åka "Uppskjutet" och "Höjdskräcken".

Dessa två attraktioner är ju då utformade att man sitter fastspänd runt en stomme och skjuts uppåt i en hiskelig fart (LUV IT!! ;) ) och den andra så får man åka övers för att sen utan förvarning släppas rakt ner.

Dock så va min kompis rätt så höjdrädd så hon va väl inte allt för peppad för detta. Efter att ha tittar på när folk blev uppskjutna och nedsläppta ett tag så fick jag henne att testa den som man blir uppskjuten i...Kändes som att den skulle nog va lättare att bemästra då man började på marken och inte där uppe.

Hon stretade emot ända fram till det att det var vår tur att åka. =) då sa jag att nu har du ju vågat gå hela kön så varför vända. Och hon gick med på att åka.
Med darriga knän efteråt sa jag att nu har du ju ändå åkt den så då kan vi åka nersläppet också ;)
Den körde hon med. Hon verkligen provade alla attraktioner som hade höjder inblandade och det slutade med att vi åkte alla attraktionerna på alla nöjesfälten. Hur kul som helst.

Dock fick jag henne inte att hoppa bungyjump på Skara sommarland. HAHA Där gick gränsen lixom ;)

-over and out-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar