tisdag 2 december 2008

Hur nervös är den blivande pappan??

Ja hur nervös är han...J är då ganska nervös fast han säger att han inte är det. Men ibland är det bra att han blir lite full så man får höra hur han verkligen tänker. För då kan det verkligen komma fram vad han känner. Har fått veta många saker som han sagt när han är full...dock saker som har vart ljug oxå men bara man kommer ihåg att fråga om det dagen efter så antingen nekar han lr så erkänner han att det är så.
Dock så har han inte erkänt att han e nervös i nyktert tillstånd, men jag tror nog att han e så nervös att han inte ens vet om d själv. Asså fatta att en kille som gillar att spontanfesta inte ska kunna göra det. Skulle inte du bli nervös??? Så jag tror nog att han e nervös...men jag tror inte att han inte kommer att bli en bra pappa bara för att han är så spontan som han är och kanske lite FÖÖÖÖR dålig på att höra av sig innan d e försent. Utan han kommer att bli såå underbar...ser det framför mig... =)
Han kommer att sitta som gubben på reklamen där de säger att allt va bättre förr när pizza inte fanns och det fanns telefonkiosker i varje hörn. där sitter det ju en gubbe och tar upp ett barn och luktar lite lätt i baken och ropar sedan på Kääärstiin... haha... sen ser jag framför mig om det blir en tjej att när hon blir 13 så kommer hon att hata honom..ja förstå mig rätt..sådär som en tonåring gör =) för J e expert på att retas...förstår ni hur jag har fått arbeta upp mitt tålamod som en galning...fast jag e gravid...visst har jag brunnit av ETT ANTAL GÅNGER...men jag tror nog att jag skulle ha gjort d ganska många gånger mer om jag inte vart ihop me J. För han e expert på att hitta dessa små ret som man bara inte kan låta rinna av en...
men men...man har kanske fått lite mer tålamod tills dess att saker börjar krångla och allt sånt. det är ju bra iaf.

jaha...idag så ska vi ha sista föräldrautbildningen...vi ska snacka amning. Det är nått som jag ska prova på iaf. Många säger att det är jättemysigt, så jag måste prova det. Sen får man ju se om det funkar, men d hoppas vi ju på.
J ska inte följa med idag. han vill nog inte veta allt som kan förstöra hans bild på dessa boobisar som han snart måste dela med nån annan...han vill ha kvar bilden att det bara är att klämma lite...dock kommer han nog att bli förvånad sen när det kommer att spruta ut nått ur dem...haha...längtar till jag får se det uttrycket i hans ansikte...=)

Senare ikväll så blir det fika hos T-S. Ska bli trevligt me lite fika me några av tjockisarna.
Hoppas på att T-L kommer och att hon inte behöver göra nått vändningsförsök på sin lilla bebis. håller fortfarande tummarna att han vänt sig.

Igår så satt jag ihop spjälisen...till J:s motstånd...han tyckte d va lite tidigt..."d e jue en månad kvar" sa han...jaa...BARA en månad...alla andra(tjockisarna asså) har typ satt ihop sin och typ bäddat den. och vi ska ju för 17 ha först...
aja...fick iaf sätta ihop den själv och sen så satt jag dit spjälskyddet...dock har jag ingen madrass =) den ska mormor lokalisera åt mig annars skulle hon skära ut en ur madrassen hon köpt på metervara...att man kunde köpa madrass på metervara visste inte jag...lr jag har inte behövt och inte sett när jag vart på nån tygaffär..
Sen målade jag första lagret på skåpet som ska in på toa...ja d har tagit rätt så lång tid...hehe...återkommer med bilder på skåpet och tvättkorgen(som är klar och ihopsatt) senare när skåpet är klart och står på plats.

Nä nu får jag ta mig i kragen och ställa mig i duschen. tar emot att ställa sig i badkaret och duscha...mest för att d e kallt utan kläder och så tar d alltid en stund innan vattnet blir varmt..men iofs så är det svårt då att ta sig därifrån för då e d så skönt och så kallt utanför duschen...aja...d blir nog bra d...

kram på er

-over and out-

1 kommentar:

  1. Lite nervositet hör ju till! Ha så trevligt på föräldrautb. så ses vi ikväll!

    SvaraRadera