onsdag 10 december 2008

exakt 3v till BF

Japp idag är det exakt 3v kvar till BF. 21dagar. jag har genomfört 92,5%, 259 av 280dagar. heeelt sjukt.
var hos BM igår.
SF: 34cm (typ exakt på linjen IGEN)
Hg: 123 (måste vart nått fel förra gången när jag fick 114 för jag har inte tagit nån järntablett)
Bl.tr: 120/80
grynet: 130slag/min (enligt gamla skrönor så är det en kille. men inget man ska ta förgivet)
huvudet: lätt ruckbart (yes nu är det på rätt ställe..dock därför jag har såååå ont i jumskarna)

J följde med så han fick känna på lilla grynets huvud och hur d kändes när det var där nere. han tyckte d va lite konstigt...asså känna det inne i magen...d e konstigt...d e ju nått där inne.
sen så gick vi till socialsekreteraren som jobbar där och skulle skriva under papperna på att J är pappa och om gemensam vårdnad.
d va inte lika allvarligt som de andra har berättat eftersom de va 2 söta damer från förskolan som agerade vittnen. sen att J skrev på fel ställe så Soc-tanten fick gå och skriva ut ett nytt papper gjorde ju inget för då kunde man ju fråga förskoletanterna lite om sånt. =) utnyttja lite hehe

barnvagnen fick följa med hem igår oxå. J blev sur för att den inte gick att fälla ihop tillräckligt snabbt. d va ju så längesen jag gjorde det så jag fick tänka lite...så nu ska vi ha lite träning på ihopfällning av barnvagnen och sånt. hellre det än att J får öva andning med mig. d gör så fruktansvärt ont när han nyper...jag börjar ju bara skratta för jag tar d inte allvarligt. BM va dock på J:s sida när det gällde d där så jag får väl skärpa mig lite =)

jaha...2v till jul...inte köpt en enda julklapp(om man inte räknar min och J:s julklapp till varann)
har dock lite förslag på vad jag ska köpa till några iaf.
vet inte hur jag ska göra me pappa för han fyller ju 50 den 29:e oxå...huga...kanske en gästbok som han kan låta alla som kommer skriva i. =) smaaart...men då måste jag ha en present till som han ska få när han fyller år...kanske en t-shirt som d står morfar på =D haha
sen fyller mamma år den 1jan...asså de är inte så bra planerat...inte av mig heller att bli gravid och ha BF 31/12...not smart...blir ju en till som ska ha julklappar och presenter just efter varann...mmm....

nä nu ska jag försöka fixa till madrassen till spjälis och sy mig ett madrassöverdrag så d ser lite snyggare ut.

kram på er

-over and out-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar