fredag 12 december 2008

Smååå rosa moln...ser jag på min himmel min himmel full me snööö...

Fick sån skön känsla idag när jag gick ut me T. Asså d snöade så mycke, lite sådär så d nästan e jobbigt att d snöar in i ögonen. Men då tänkte jag att GUUUU va skönt att det snöar. Jag hoppas verkligen att den här snön ligger kvar till efter jul nån gång. Skulle va så himla roligt. Det har ändå vart snö i över en månad nu tror jag. Visst har det smält en del men det har ändå aldrig helt försvunnit som d gjorde förra året.
Så nu om det ligger kvar och så, så kan jag säga till lilla grynet att det vintern du föddes då va d då allt snö från November till Januari iaf. sen blir d ju längre om det nu håller i sig och inte försvinner.

Idag har jag vart och fikat me polersarna(sambo-gänget kan vi kalla dem), d va L och lilla-E, A och lilla-J, K och lilla-L. Himla mysigt. saknat dem lite. Och ikväll så ska vi till L, Jo och lilla-E och käka tacos. Och där får jag träffa M, M och lilla-S oxå. K, G och lilla-L ska dit oxå.
Dock va d ju tänkt att vi skulle va hemma och se film jag och J men jag e lite lat idag på att laga mat så d kändes bra att åka dit och bli bjuden...hihi...

Ja magen sparkar då på som sjutton. Inatt så sov jag kanske en timme i stöten och så va jag tvungen att vända mig. Ändå va jag inte trött när J åkte på jobbet imorse vid halv 8. Låg och drog mig till 9 sen gick jag och åt frukost innan jag åkte iväg och betalade en åkmadrass till kusin-M och sen va jag på BH och köpte ett par längdskidor åt henne oxå och en julklapp till lillebror(lillkusin).
Tänk när man ska köpa till sin egna..hihi...jag får värsta fjärilarna i magen...åhh...hittade så mycke roliga grejjer. t.ex. en sak att sätta på barnvagnen eller i spjälisen som prasslar och spelar och har sig. tuggvänlig va den oxå.. Man kanske borde önska sig ett presentkort på BH...hehe...
Sen for jag en snabbis på BP för att kolla på en babysitter men då kom jag på att d va nån som ville låna ut en åt mig och sen när jag va och fika så kom jag på att d va jue L som ville låna ut sin så vi kanske lånar hem den ikväll då när vi ändå e hos dem. Tror att d e rätt så bra att ha den i början så de kan ligga i den lite och va me.

Måste erkänna en väldigt knasig grej...jag är nog väldigt tidigt med att tänka den här tanken...lr jag är garanterat i fel situation för att tänka den här tanken...
Jag har typ en känsla att det ska bli så himla roligt att va gravid igen...asså nu e jue detta snart slut och det ska bli så mysigt att bli gravid igen...
Ja jag vet att jag e tokig...jag vill både ha kakan(bebisen i magen) och äta den(mysa, gosa och se den växa)
MEN!!! Detta kommer ganska garanterat J inte att gå me på att vi ska skaffa en 2:a någe fort inte...hehe...jag tror han sa igår lr i förrgår när jag berätta om att min kompis ska få nr2 i juni att ja inte blir d på 5-6år inte....
Jag har inte vågat berätta vad jag gick på för små rosa moln idag för han...hehe

Nä man kanske ska kolla igenom lite babykläder som jag hittat och lägga ner dem i byrån för de är redan tvättade och sen ta fram det som ska me till förlossningen...
har inte tagit fram väskan men jag vet vad jag ska ha me mig för kläder till bebisen iaf.

GUUUU VA SKÖNT ME SNÖÖÖÖÖ....nu känns d som vinter...en riktig vinter...måste tända nått värmeljus oxå tror jag

-over and out-

1 kommentar: