onsdag 19 oktober 2011

Tisdagen

Ett steg in i veckan så hann vi med en del jag och Busan.
Efter lämning på dagis så slängde vi in bondkakorna i ugnen och väntade med spänning på resultatet. Såklart så hade ju halva degen blivit uppäten av mor, bror och moster. Mest mor faktiskt ;) tyvärr. Så av de ca 50kakor det skulle bli så hamnade ungefär 20 i ugnen. Ja jag skojjar inte men bondkaksdeg är verkligen de godaste jag vet att äta ogräddad.
Såklart så hamnade sedan 5 kakor till i mammas mage.

Sen skissade jag på tatueringen som jag och min syster tänkt göra. Sen påbörjade jag den som jag ska göra själv med barnens namn. Jag kommer att visa sedan när de är klara.

Sen försökte vi sova lite jag och Busan för hon hade då inte sovit mer än kanske 5min * 3 sen vi kom från dagis. Även fast hon fått 2 nya blöjjor och ätit tills hon somnat.

Efter en halvtimmes sovning så gjorde vi oss iordning för att hämta storebror. Började blåsa rätt så ordentligt ute när vi kom ut från dagis.

Väl hemma blev det mellis och några kakor till mamma. Såklart fick storebror en kaka också.
-"de här är goda kakor mamma"
Härligt att de blev godkända.

Moster kom förbi och käkade några kakor innan hon skulle på träning. Perfekt uppladdning.

Jag själv och Busan åkte iväg på föreläsning med Per Holknekt. Väldigt rolig och inspirerande föreläsning om hans liv och val som han gjort. Lärde mig att när du gör nått så ska du inte tro att det betalar av sig direkt så släpp inte något direkt du känner att det inte betalar av sig.

Väl hemma igen så blev det lite operation SOVA för Busan. Tror jag kan räkna till totalt 1,5h sovning idag uppdelad på ca 5-15min intervaller. Längsta varade som sagt i 30min. Undra om hon är i nån fas eller nått. Vem vet, nu sover hon iaf ;)

Nu blir det sova för mig också. Men jag har nog vaknat när ni läser detta då jag inte lagt ut det förrän på morgonen. ;)


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar