torsdag 20 oktober 2011

Stolt

Ja jag är hyffsat stolt över min första stickade klänning. Tänkte göra nån fler detalj också men ville visa min kreation ändå ;)



Kanske lite stor upptill men jag är ändå grymt nöjd. Det va ju första och helt utan mått. Skulle göra en mössa först för jag skulle prova sticka med rundstickor men tyckte nog att det skulle bli grymt tråkig grej. Vem skulle ha den lixom. Så det fick bli en klänning till skrållan :) hon är inte så kräsen och säkert glad för en ny klänning. Dock hade hon ont i magen igår när vi tog bilden och hon skulle sitta modell ;)

Nu har jag en ny utmaning och det är raggsockar. Mormor ska lära mig att sticka hälsteget och jag ska lära mig sticka med 5 strumpstickor hade jag tänkt. Tror jag börjar med handledsvärmare. :)

Klart slut
- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar