söndag 9 oktober 2011

Söndag

Jahaja. Idag är det söndag. Idag har vi väl inte gjort allt för många knop. Syrran kom förbi efter vår lilla familj tagit sovmorgon till halv 9. Hon skulle till skogen med en jobbarkompis och hennes hundar. Just innan hon skulle fara så slängde vi ihop en sockerkaka på en höft och sen så tänkte jag gå ut med Max en stund.
Max cyklade lite medan jag gick med Busan i vagnen så hon skulle somna så vi kunde leka lite. Det kom iofs nån regndroppe då och då men inte tänkte jag mer på det.
Just när vi skulle svänga ner på gatan så fick jag den briljanta idén att vi skulle gå till ko-parken och leka lite i båten. Max gillar verkligen den båten så jag visste att det skulle bli en hit.
Jag hade även en liten positiv tanke att det skulle sluta regna lite så vi kunde gå hem men det tog ett tag innan det lugnade sig. Men då tog vi tillfället i akt och klarade oss hela vägen hem hyffsat torra.
Då avnjöt vi en ljummen sockerkaka med syrran som kommit tillbaka innan vi skickade pappan in i köket för middagsfixning.
Kvällen avslutades med tv sen lång nattningen för Max då vi tränar han att somna själv. Vi har börjat med att han får lyssna på bok och vi hoppas att han börjar gilla det så han får en lugn stund själv innan han somnar.

Nu ska Busan käka det sista innan hon också ska läggas isäng.

Klart slut

- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar