måndag 17 oktober 2011

Måndag och bara början

Idag har vi hittat på lite av varje jag och barna. Vi gick med lite skräp från uteplatsen och fick även bort den stora roten som låg där bak. Hade tur att vaktmästarna skulle iväg ned löv och ris så de tog med sig den också.
Sen va jag ju skyldig syrran bondkaksdeg då jag sms:a henne så hon vaknade och inte kunde somna om på 2h. Så då fick jag och Max sätta igång och baka efter vi vart ute en stund i sandlådan.



Det va väldigt uppskattat då han fick hälla i alla ingredienserna.



Redo för kylen.



Sen pysslade vi lite medan lillasyster fortfarande sov ute i vagnen. Max limmade och jag satt ihop. Hann dock inte så långt då lillasyster vaknade efter vi hållit på i 20min typ.






Här är lillasyster som inte riktigt förstått att man ska inte kunna sitta upp ännu men provar ändå att göra sit-ups allt som oftast.

Nu blir det lite matlagning innan moster kommer för avsmakning av degen och evetuellt gräddar jag kakorna ikväll annars är ju degen ännu bättre för bakning imorgon. Vi får se. Ska bli sååå gott med bondkakor. Va längesen nu. Blir nog att bju in grannen på dem också när jag nu lix lovat henne en bit sockerkaka redan ;)

Klart slut

- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar