fredag 23 januari 2009

Mammalivet

Just nu är jag inne i en period där jag känner mig ganska säker på mammagrejjen. Lr d går inte riktigt att förklara. d e jue inte så att jag kan det utan att jag inte känner mig så stressad direkt jag ska iväg nånstans lr stressad när Max grinar och är nästan otröstlig. Känner mig ganska lugn och så. Visst är man jue inte ute och gör några större utsvävningar men Max e jue faktiskt bara 3v imorrn.
Men snart kommer väl det en period när allt kommer att falla ihop. Man kommer att känna sig som världens sämsta mamma och man kommer att gråta som en fontän. Säkerligen. Men d känns ganska bra just för tillfället iaf =)
Ska nog njuta så mycke som det går innan det kommer nån tillväxtperiod och man inte får sova en sekund.
Ska väl inte säga att jag får sova så mycke nu heller men d e hanterbart just för tillfället.
Sen nästa vecka så ska ju jag och Max börja va hemma ensamma. J ska äntligen(ja han klättrar typ på väggarna) börja jobba.
Bakslaget kanske kommer redan då...d vet man ju aldrig.

Nu är det snart bara en vecka kvar innan min kusin äntligen slipper barnskrik på natten. =) Han flyttar den 1feb, så då får vi lite mer utrymme att ställa barnvagnen på och lite mer grejjer. Det blir faktiskt lite skönt med ett rum till nu.

Nä nu ska jag kolla om Max håller på att flyta bort i vagnen där han sovit nu i 3tim nästan. Han borde börja bli hungrig nu tycker jag.

kram på er

-over and out-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar