fredag 30 januari 2009

Bortskämd mamma

Efter en knölig dag för lilleman i onsdags och jag hade ställt in mig på minimal sömn när jag var hos päronen så gick d så här iaf.
Max käkade mellan kl20-21. Mormor fick hålla honom och försöka få han att rapa lr bajsa. han gnölade till ca 22 då fick morfar ta över. han somnade inte helt men när vi va klar me slingningen vid 23 så la han av en megabajsning. mormor tyckte han såg nöjd ut och sa att jag bara skulle lägga han i vagnen nu när han sov. Max sov ända till kl 02 då han fick en refill och så somna han igen. kl 06 vakna han och jag gav han nappen, somnade och vakna inte förrän 08.
Då kände jag mig bortskämd kan jag lova.

Sen inatt så fick jag en idé. Eftersom han sov så gott i vagnen med fårskinnet så provar jag med det i spjälisen. Kan jue va att han fryser. då sover man ju inte så bra.
Sagt och gjort. Gav han sista gången vid 23...lite gnöl till 24 (slumrade på mammas mage) så sov han fram till kl 06.
Dock vaknade ju jag kl 05 och yrade...va tvungen att peta på han för att se om han levde. =) hörde inte att han andades.

får se hur det går inatt. ska inte ta ut nått i förväg, men jag tror jag ska försöka hålla det jag gjort hittills iaf på kvällen så kanske han sover bra.

-over and out-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar