onsdag 24 augusti 2011

Gårdagen

Igår blev det lite blandad kompott.
Lämnade Max på dagis och gick till J:s arbetskompis för att visa hans lägenhet för syrran. Och JA min systeryster ska flytta till stan äntligen. Nu behöver jag inte sitta själv och se film på kvällarna när J är borta. YAY
Både mamma och mormor var med och lägenheten blev godkänd av dem med. Så det ska bli skitkul.

Sen gick jag på kvantum för att inhandla lite våtservetter. Behövs alltid och då blev det lite mjölk och frukt också. Ungefär det vi lever på nu. Frukt och flingor med mjölk ;) Haha nä men det som måste finnas till frukost iaf.

Sen tvättades det lite och ammades innan det var dags att hämta Max på dagis.

Hemma satte vi upp hans tält så han fick en koja och så flyttade jag runt lite i hans rum IGEN...Får inte till det riktigt så han får bra lekyta i rummet. Vill ju att han ska ha ett bord att sitta och rita bredvid och nån sorts förvaring till alla leksaker och så är det ju mjukdjuren. Men de flyttade ju in till kojan så de försvann ju som.

Ja vi fick avbryta allt och åka på BVC för läkarkontroll på Busan. Först vägde vi och mätte till 4410g och 55,7cm. Läkaren kollade syn, höfter och sen kollade han att hon öppnade sina händer och frågade även om hon lyfte huvudet när hon låg på mage. Alltså hur mycket har man haft dem på mage när de är i den åldern. Tror de frågade det med Max också och jag hade inte haft han på mage så mycket då heller. Man myser ju och gullar med dem mest den tiden när de är vaken så det blir inte så mycket mag/nackträning. Men hon är ju väldigt bra på att hålla upp huvudet när man håller henne mot axeln och hon har ju faktiskt bytt sida på huvudet när hon låg EN gång på mage för någon vecka sen. =)
Ja det är inte lätt att hinna med på alla utvecklingar de ska "kunna" redan. Men men bara de mår bra och så är det ju bra.

Kollade även längd och vikt på Max som låg på 15,2kg och är numera 93cm lång. Han har typ växt 3cm sen början på juli. Helt sjukt. Och 52cm i mösstorlek har grabben. Typ som mostern sin ;) hihi

Idag blev det inte så mycket gjort skulle jag tro. Har tvättat lite och kört diskmaskinen. Ska se om det blir att virka lite. Har hittat ett mysigt projekt som jag tänkte genomföra. =) får ni se när det är klart =)

-over and out-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar