onsdag 17 augusti 2011

Dagisstart

Ja då har vi börjat 2:a året på dagis för Max. Det började med att när vi kom till dagis så ville Max inte gå in på dagis utan han ville gå hem. Men jag sa att du har ju inte ens vart in på dagis så då kan man ju inte gå hem.
Efter många om och men så kom vi in på dagis. Vi kollade ommöbleringen och sen skulle de gå ut. Då ville han att jag skulle följa med, men jag förklarade för honom att jag var tvungen att gå hem med lillasyster för hon får inte börja på dagis ännu.
Efter lite protester för det så fick han på sig regnbyxorna och sen försvann han bara ut. Glad var han då och körde sen cyklarna och grävde med grävarna i sanden.
Han hade haft det bara roligt när jag kom och hämtade honom.

Sen imorse så var det samma visa att han inte skulle gå in men det va inte att han ville gå hem idag utan gå och kolla på grävaren. Men han ville att jag skulle stanna och bygga duplo med honom. Men snabbt så var jag bortglömd och gick därifrån.

Idag så hade han även vart duktig och gått på pottan flera gånger på dagis och när vi kom hem åkte blöjjan av och efter att ha gått med honom 2 ggr på toa så sparade vi in på tvätten. Inga olyckor. Yay.

Får se hur det går imorgon med lämning och hämtning.

-over and out-

- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar