söndag 1 februari 2009

Meen morsan...mata mig....

Ikväll blev det ett extra mål med ersättning för Max. Har haft han ätandes HELA dagen känns d som...men sen på nätterna äter han inte lika mycke så han sover rätt så bra då. iofs bara ett 3-4timmars pass och sen är det varannan timme nästan. men nu blev det ersättning iaf.
Och jag gav han 60ml men han va ändå inte nöjd. då hade jag gett han båda tuttarna kanske en halvtimme innan och fick ändå fylla på med lite tutte efter...d känns som att han äter rätt så mycke då. iofs så bajsa han typ efter halva flaskan så då fanns d jue plats =)
D e inte lätt att va liten när morsan inte fattar att man måste jue äta för annars kan man jue inte sova som en prins.

Han må gråta som att han håller på att gå åt, men han hinner äta 10min på tutten så somnar han i en kvart för att sen vakna och göra samma sak...d e konstigt...men nu va han mätt och somnade nästan utan nappen.

Så nu ska denna lite lätt övertrötta mor gå isäng och kanske sova lite innan d e dags igen.

MegaGrattis till Tjockis-T och P som fått sin efterlängtade lilla tjej igår. GRAAAATTIS

Nu har alla fått i tjockisgruppen. Nu måste vi konferera i ett nytt namn på fikagänget =)
Jag spånar redan =D

-over and out-

1 kommentar:

  1. Pust! Du verkar ha det tufft med matandet. Vi klarar oss fint på dagtid (kör fortfarande med ett mål ersättning på em).. men nätterna är tunga! Vi ger Ellen ca 90-100ml ersättning plus att hon behöver lite brösr för att somna.. så du kanske kan testa öka lite? Ett nytt namn är på tiden :) Vi ses imorgon!

    SvaraRadera