lördag 21 februari 2009

Knarr?!?!

Ja just det...KNARR
Vet ni vad det är?? Jag har hört d i alla tider när det har vart i små bebis sammanhang...jag ska berätta.
Knarr säger man att små spädisar är när de börjar få starka nackmuskler så de kan hålla upp huvudet något så när. "Gu va knarr han är" tex när man inte behöver hålla nästan bakom huvudet och de försöker hålla upp det själv som när de ligger mot axeln och man försöker rapa dem.

Jag har absolut ingen aning vart d kommer ifrån men jag har hört d i alla mina år när det vart nån liten bebis som vart duktig me att hålla upp huvudet.

Nån annan som hört det ordet och kanske vet vart d kommer ifrån??

återkommer med ett annat roligt ord när jag har tid. måste ju va lite mamma nu ett tag.

-over and out-

4 kommentarer:

  1. aldrig hört trodde du mena att det knarrade i snön när du gick....

    SvaraRadera
  2. I Övikstrakten säger man Knag(k), men knarr har jag aldrig hört.

    SvaraRadera
  3. Nope, har inte hört det jag heller.

    Ang Olivias hörselskydd så är det barmodellen men de är rätt stora ändå.

    SvaraRadera
  4. Hehe alltså jag har aldrig hört talas om de och ändå tycker jag att vi är ju som uppväxt väldigt nära varandra så man borde ju som har hört de :S Men jag har aldrig hört någon säga de förr! Knepigt!
    // Josefina

    SvaraRadera