måndag 9 februari 2009

En supernatt

Inatt så sov min lilla prins mellan 02 till 06:30. Helt magiskt...Sen att han va vaken typ hela kvällen och skulle bara äta är ju en annan sak men iaf =) haha d kan jag faktiskt stå ut me att han äter en massa på kvällen.
Idag dock så har han ätit mycket på eftermiddagen och nu sover han i vaggan...får se hur länge han tänker göra det. Jag hade ju tänkt att han kanske skulle sova vid 23 och då skulle jag oxå sova. Sen får han gärna ha samma rytm som natten som va. Helt OK från min sida...men jag tror inte han lyssnar på mig...hehe...vicken 5v bebis gör d...haha
Han gör mig då så himla glad hela tiden. Fast han gråter ibland och bara vill ligga i mammas lr pappas famn och inte själv i vaggan lr spjälisen...såklart lilla prinsen ska få all den närhet han vill...jag ska då skämma bort han lite nu i början...d behövs nog skulle jag tro. Sov rutiner får han börja ha när han fått några mat rutiner...tror nog inte på nått annat.

Imorgon så ska d fruktfikas me "Föredettingarna och de små" haha...vicket bra namn jag kom på...hihi iaf så går det av stapeln kl 12 och jag hade nog tänkt att jag skulle upp lite tidigare och fara på drop-in på BVC och väga och mäta. E så nyfiken på hur han gått upp och jag kan inte vänta tills nästa vecka när vi ska på läkarkollen. D e jue sååå länge dit...fast tiden går så snabbt...

I lördags va Max på både 90års-kalas och 30års-kalas. himla roligt. Och nu till helgen så ska vi på ett 30års-kalas till(nästan) haha...d e ett kombinerat 28 och 2års-kalas. Så nu måste jag åka och kolla in 2 fina presenter. Iaf en till 2åringen...d e jue faktiskt viktigast att få presenter när man e liten...men nått litet kan vi kanske hitta till hon som blir 28 oxå..annars kanske d funkar me en blomma. För jag e jue faktiskt helt värdelös på att köpa presenter. D funkar ju till barn för de är alltid glada att få presenter och sen så har d jue inte allt...d e svårt att köpa till "äldre" man har ju d mesta redan. aja vi får se

Iaf nu så ska jag försöka mig på att få nån sorts rutin på mina egna sovtider. Jag ska försöka att inte va vaken så länge på nätterna. För som d ser ut nu så äter oftast Max mellan 1-2 på natten och då gör ju jag det dumma att jag e jue vaken tills dess...kan ju bero på att d e de bästa tv-programmen vid den tiden. Men nu ska det som går på natten börja gå på tisdagskvällar så nu ska jag väl kunna se då ist.
Sen är ju Max himla pigg vid halv 7 på morgonen och jag tror inte det skulle skada att gå upp då. tror det kan va en bra rutin för mig. då hinner jag käka frukost och så för annars kliver jag ju inte upp förrän han e hungrig igen vid 10 och kommer typ inte ur sängen förrän halv 12...HALVA dagen har ju gått då...inge bra...
Nä nu ska d bli ändring. Kanske man hinner att gå ut oftare me vagnen och kanske kan börja träna snart igen.

Skulle ju ringa min BM idag för att boka upp för efterkontroll...vakna när Max skulle äta vid halv 7. han va klar vid 7. skulle läsa en bok till kl 8 hade jag tänkt...men jag va sååå himla trött...somnade och vaknade 20 i 9 när Max gnydde lite. Gav han tutten och skulle sen lägga mig för att höra om han tog den...sen skulle jag ringa tänkte jag...jovisst...vakna sen kl 10 haha...just snyggt d...hehe

Nä nu till nått helt annat...så jag återkommer när det finns nått mer att skriva...

-over and out-

1 kommentar:

  1. lagt in en utmaning till dig, läs på min blogg om du vill vara med?!

    SvaraRadera