onsdag 17 april 2013

När bör man bli orolig egentligen?

Ja som frågan lyder. När ska man egentligen bli orolig över tänderna hos barn?

Det är väl kanske inte något att oroa sig över än men det känns ju lite konstigt. För det gäller Busan iaf. Hon har nu 4 tänder fram uppe, snart 4 fram nere, 2 kindtänder nere på var sin sida och en uppe som jag kan se. Men sen är det slut.

Detta blir då 11st. Och som jag fått veta så har de flesta barn (det finns ju alltid undantag) 20st när de fyller 2år.

Max hade väl alla 20 när han va 1,5år tror jag. Busan har nu 3mån "på sig" att klämma fram 9 tänder. Om det inte är nu att hon bara ska va lite senare på den fronten och få dem senare men det är som att jag fått för mig att de bör ha fått alla 20 innan 2års ålder.

Men om det är nu att hon klämmer fram 9st innan dess. Ja ni kan kanske räkna ut det själv. Det kommer att bli ett h-vete fram tills hennes 2års dag. Kindtänderna har inte vart roliga med många jobbiga nätter för Busan så det lär inte bli den roligaste våren, men men hon är ju duktig ändå. Har lärt sig att äta utan tänder så det lär ju inte vara några problem iaf.

Ja annars är det den vanliga kampen med en 4års trots och en 2års trots. Same same but different. Ena kan prata för sig och den andra bara skriker och slåss. =) Gissa vem ;)

gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar