lördag 27 oktober 2012

Det ljuva livet

Varje morgon denna vecka har jag fått väcka barnen för att klä dem kl 06:15. Inte har de vart speciellt motstridiga utan rätt så fogliga och medgörliga under påklädning. Mest för att jag har hunnit klä på dem innan de vaknat ordentligt.

Idag är det lördag. Alla är lediga (ja utom J då som jobbar 10-14). Längtan efter att alla skulle få vakna av sig själva skulle äntligen bli sann idag.

Och det blev det också. KLOCKAN HALV 6!!!!!!! HUR ÄR DET MÖJLIGT!!!

Jag håller just nu på att bygga upp en mosig illasinnad huvudvärk och barnen leker inte nudda golv genom att stå på v-rumsbordet och hoppa över till soffan där jag ligger och mosar mig.

Sen att hela morgonen fick en underbar vändning då Olivia tydligen lärt sig nu "att om jag tar av mig blöjjan så kan jag ju bajsa på lekmattan i sitt rum". UNDERBART!!!

Ja det är många stora bokstäver idag. Men jag måste ju överrösta det konstanta bankandet i mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar