onsdag 7 november 2012

Nä men ser man på

Nä men vad är det som ligger här och skräpar. Just det ja. Jag har ju en blogg också. Haha

Det märks verkligen att man är ute på praktik. Man kommer hem på em, hämtar ungarna på dagis, lagar mat, lägger ungarna, försöker håll sig vaken längre än kl 20, somnar innan kl 22, klockan ringer 05:30. Damn. Man är helt tom eller full i skallen efter ett pass.

Men det är så sjukt roligt. Det är kul att vi är på ett ställe där vi jobbar med egna patienter och hela kedjan från inläggning till utskrivning. Som det ska va. Vi får verkligen prova på yrket på riktigt. Men oj vad slut i huvet man är.

Idag bär vi åt middag så hörde jag hur Max pratade om sin tröja och det va inte "tjöja" eller hur han brukar säga. Utan det va verkligen "tröja". Sen försökte jag med några andra ord. Typ "traktor" och det va också klockrent. Men sen så va det några ord som han inte kunde säga med "r" men det känns som att det är på gång.

Det roliga när jag höll på så där så började han säga "mamma säg lampa", "säg traktor" osv. Haha

Nä nu har jag sett på twilight och peppat inför nästa vecka. YAY
Bäst att sova nu. Klockan ringer 05:30. Gonatt


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar