lördag 1 januari 2011

Nyårskarameller

Nu kommer nyårskaramellerna som jag pratade om.

Det känns som sagt väldigt skönt att det inte synts något ännu för det hade vart lite jobbigt för det har strulat så mycket.

Men summa sumarum så är det en liten på G. =)

Strulet som vart är att i v6 ungefär så fick jag en liten blödning. Ringde KK och fick tid för att kolla upp eftersom jag inte tyckte att det gjorde så speciellt ont. Kändes bara som att livmodern ökade i storlek typ. Så den 1dec åkte jag in och fick bekräftat en liten bebis som va i v 7+2. Lättnaden va rätt så stor.

Dagen efter på morgonen fick jag en riklig brun flytning och blev lite orolig. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att de kunde vart efter retningen dagen innan.
Lite lättad åkte jag till skolan men när jag kom hem vid 16 så fick jag en rejäl blödning med färskt blod. Allt va skit som ni kanske förstår.
Jag tänkte att det fanns inget att göra ändå så jag fortsatte va som vanligt. Tyckte dock att det inte gjorde så speciellt ont denna blödning heller. Fick en underlig känsla att det va nått som inte stämde.

Ringde KK torsdagen efter. Berättade hur jag kände och att det kändes konstigt att jag inte hade mer ont. Det va bara som en mild menstruation utan speciell smärta.
Hon jag prata med på KK tyckte det då va ganska klart att det va ett missfall och att jag kunde ta ett grav.test efter helgen som kunde bekräfta det.
Jag sa då att en av mina kompisar hade haft en kraftig blödning under hennes förra graviditet och vart ute och supit när det ändå vart kört men sedan upptäckt att hon va gravid iaf.
-"jaha du vill ut och supa i helgen" sa hon då.
-"öhhh nää det va inte det jag tänkte utan att jag va fruktansvärt snussugen.
-"ta du en snus och gör ett test efter helgen"
Helt förstummad tackade jag för mig och tog inte nån snus den dagen.

På tisdagen hade jag ju inplanerad inskrivning hos BM. Jag berättade läget och vi gjorde ett test som visade att jag va rätt så gravid.
BM ringde sin läkare som hon brukar prata med och de kom överens att eftersom mitt test visade rätt så gravid och att jag hade börjat få en massa symtom äntligen. Fick en tid dagen efter på KK.

Där fick jag träffa en läkare som först sa att tyvärr så ser jag inget här som tickar. Jag ska mäta och se hur långt det är. Han mätte och jag påpekade att då har det ju inte dött för så längesen för det är ju dubbelt så stort som för 14dar den. Han tog en titt till och började ursäkta sig. Det var visst ett hjärta där som slog.
Tydligen så var det en massa blod som var i livmodern och därför jag haft bruna flytningar en tid.
Han bokade in en tid veckan efter. Onsdagen före jul.

På den undersökningen så konstaterade hon som kollade att det nästan inte va nått blod kvar i livmodern och att lilla bebisen nu skulle vara i ca 11+0 och växte bara fint. Jag fick en vul-bild efter lite gullning. Hon sa dock att jag skulle blöda lite till eftersom det va några ml kvar.

Ja det va väl hela storyn till nu. Vi har väl berättat lite åt några eftersom jag tyckt det vart rätt så skönt att få prata av mig med mina Goa vänner.

Ja om ni undrar vad allt kunnat bero på så har jag inte fått veta något från läkarna för de inte kunnat säga nått men en kompis spekulerade i att det kan ju ha vart en tvilling som inte blev till ordentligt. Tråkigt isf men det är ju iaf en kvar :)

Gott Nytt År på er

-over and out-

- Bloggar från min iPhone

2 kommentarer:

  1. Men åh GRATTIS Fia <3
    Underbart med ännu en bebis :)
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Gratti till en till liten goskit. Det startade lite tråkigt lät det som. Hoppas resten går perfekt!

    SvaraRadera