onsdag 15 december 2010

Lussefirande

Måste ju lägga in en bild på min underbara lilla pöjk när han lussade på dagis.
Han va ganska duktig faktiskt i luciatåget. Stod säkert i 2 låtar utan att vilja gå till mamma och pappa. Han gjorde en snygg grej genom att han tänkte gå med hatten men sen ville han inte gå tillbaka =) Gullvännen. Började gråta när fröken tog han i famnen och skulle fortsätta sjunga. Så han fick gå till oss. Jag tog då med han och satt mig i hörnet så han skulle få stå i luciatåget iaf fast med mig. Gick väl sådär. Då ville han gå till pappa ist. =D
Men men första gången är ju alltid spännande för de små.
Jag kom ihåg när jag gick i luciatåget första gången. Jag va nog ganska glad att få gå med min morbror men han sa väldigt noga att jag INTE fick göra annat än stå still annars skulle jag få gå till mamma direkt. Så jag stod som ett ljus stilla stilla där framme under hela luciatåget. Då va jag 1år och 3mån. Man hade ju inte förstånd att sakna mamma då =D

Nä nu ska jag gå och lägga mig tror jag. förkylningen håller på att ta knäcken på mig.
gonatt

-over and out-

1 kommentar: