onsdag 1 december 2010

Feber

Japp då har vi kört en feberperiod igen.
Tur denna gång så blev det ingen feberkramp. Jag höll igen på alvedonen bara för att jag inte ville att febern skulle bli då utdragen som den blir om man ger febernedsättande för tidigt.
Han låg pä 38,5 nästan konstant i 2 dar. Låg på 39 en em så han fick Alvedon för att undvika en kramp. Jag hoppades på att han hade kommit till nästa nivå i feberkurvan så jag inte gör så allt börjar om igen. Men det gick ju bra. Kändes skönt när han på lördagmorgonen hade 36,4 igen :)

Så nu är det bara en massa slem i halsen som vi kör bisolvon mot. Går väl sådär. Tycker att det låter bra när han sover på natten men tydligen så rosslar han som sjutton på dagis när det är sovdags. Inte så kul när man lämnar han i tron att allt är lugnt och så hör man när man kommer dit att han nog är lite väl rosslig när han sover.

Nä det känns iaf positivt att det inte blev nån feberkramp och att jag kände mig säker nog att inte ge febernedsättande i onödan. Kroppen måste ju faktiskt få ha feber. Varför skulle den annars värma upp sig själv?!?

-over and out-


- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar