onsdag 29 december 2010

Julen

Japp då har julen passerat i år oxå. Och det syns om inte annat i Max rum. Det va full bil när vi åkte hem från mormor och morfar. Järnvägar hit och duplo-lego dit. Najs att han fick en liten förvaringsbyrå som vi kunde stoppa allt detta i.

I år blev det inte en jul som det brukar bli. Vi började dock lika med att köra uppesittarkväll den 23:e. Ingen vinst på mina 4 lotter men g-farmor vann en ny lott :) yey.
På julafton åkte vi till h-fors som vi bruka men inte till å-hemmet utan till J:s moster. Där blev det middag och lekar och utdelning av några av julklapparna. Max var inte rädd alls för tomten utan hjälpte han med att dela ut då han va ny i släkten och inte kände alla. Men Max visste nästan vicka alla va. Helt otroligt.

Ja där stannade vi hela kvällen i skillnad från andra år då vi brukade fara till mina föräldrar. Blev väldigt annorlunda i år. Allt flöt dock på väldigt bra. På juldagen åkte vi ut till mina päron. Det tog ca 10min innan han fick börja öppna sitt berg med julklappar. Ojojoj. Massa papper blev det iaf.

Massa fika och julmat där på juldagen och lek med julklappar. Max gillade nog bäst duplo-bondgården denna dag iaf.

På annandagen så åkte vi till min moster som stod för jullunchen. Ut till vindelns kommun. Goo-maten va det då också. Så full med mat i magen åkte vi till stan för jag skulle jobba.
På jobbet mådde jag typ skit hela tiden. Ville gå och kräkas typ hela tiden. Usch. Korvoset som gjorde det tror jag. *Hurven*

Efter jag jobbat klart så åkte jag till våra polare och käkade lite tacos. Grymt trevligt hade vi.

Japp det va vår julhelg. Bilder kommer senare.

Kramen

-over and out-

- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar