söndag 6 maj 2012

Den oändliga kärleken

Fast han retar gallfeber på mig vareviga dag så är det när man reflekterar varje kväll som man ser alla dessa små saker som gör att man bara vill gråta av lycka och nästan gå och krama han när han sover. Helst bära över han till vår säng så man kan ligga och mysa med han.

Alla dessa gånger han vaknar på natten (händer dock inte så ofta längre) och vill sova i mammas säng så vill jag inte ens tänka tanken att säga nej. Vem säger nej till chansen att få höra att man är bäst och att man är den som ska hålla handen för att han ska somna och som hellre vill sova under mammas täcke än pappas.

Vems hjärta smälter inte när man är bäst på frågan vem som är bäst, mamma eller pappa (ja pappan kör den ibland när han låtit honom göra nått men tji fick han för mamman är bäst ändå) men faktiskt så försöker vi få han att säga att alla är bäst så han säger numera att mamma är bäst och pappa och bebis. Gullefjunet.

Nä och idag när de kom hem efter att ha spenderat dagen hos farmor för jag hade inskolning så stod det en PET-flaska och en tom skål i v-rummet sen gårdagens tacos och då frågar han vad det va och sen så sa han: -"mamma jag går med den här till köket för den är tom".
Jag som va utslagen efter inskolningen (ja man blir trött fast man inte gör så mycket under dagen) fick ett sting i hjärtat att han är så himla hjälpsam. Han vill verkligen hjälpa till med allt han kan. Allt från att stoppa in tvätt i maskinen, bära sin väska till/från dagis, hjälpa till att handla (han älskar när vi ska fara och handla då han får köra egen vagn).

Jag kanske är extra sentimental för att klockan är sen och jag är trött som en gnu men jag har himlarns stor lust att gå och hämta han till våran säng just nu.

Nä gotta ner mig brevid lillayrran (dom också gärna får sova hela livet i vår säng också 😝

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar