lördag 4 september 2010

Skyldighet

Jag känner att om jag vill att nån ska läsa denna blogg och kanske kommentera lite då och då så får jag fasen uppdatera den nån gång också.

Så fast att jag va lite sugen på att läsa i boken till kursen vi var nu så tar jag och skriver ett litet inlägg. Har ni tur så kanske det t.o.m kommer nån bild i slutet :)

Kommer inte ihåg nu vad jag skrev om sist men jag har iaf kommit in på sjuksköterska (ssk) och har nu avverkat en vecka. Rätt så tung vecka med en massa info och sen avslutades idag med 2 föreläsningar på fm som har med kursen att göra så nu har vi kommit igång äntligen.

Har några tjejer i klassen som jag umgås med som verkar ganska trevliga. Är inte med på nollningen denna gång då jag tyckte jag är en person som inte har så svårt för att prata (sorry vänner att jag snackar så mycke skit så örona blöder på er.) Kommer på mig själv att jag pratar ganska mycket och ibland lite för mycke om mig själv. Måste skärpa mig. Man får inte så mycke vänner när man är ett ego. Men vad gör man när man känner den där tystnaden krypa på. Tja man kan ju fråga nån nått men jag kör igång på mitt liv. Godame. Stackare säger jag då bara.

Nä annars då...nja händer väl inte överdrivet mycke annars. Det går fortfarande underbart för Max på dagis. Han blir nästan sur när man kommer och hämtar honom. Han är ju inte färdig med allt han hittar på.
Jag hör redan nu att språket kommer mer och mer. Mycke nya ljud och försök till ord nästan varje dag. När bi går hem från dagis tar det nästan en kvart att gå 100m för han ska peka på träden och man ska säga vad det är och han försöker. Sen pekar han på traktorer, lastbilar, bilar, skyltar, garlysen och cyklar. Typ allt som finns efter vägen. Lite drygt ibland när man vill hem och börja med maten :)

Ska försöka börja träna nu oxå. Va och provade bodyvive på träna förra veckan. Skitkul och lagom jobbigt för en otränad som jag. Ska fara på gratisveckan nästa vecka tänkte jag och sen köpa kort förhoppningsvis. Blir bodybalance och bodyvive som kommer att köras för att jobba upp mage och rygg innan jag kör nått annat.

Nä nu blir det sovning. Måste vila kroppen efter al cykling i veckan till och från skolan. Godame denna svingen. Usch säger jag då.

Gonatt på er

-over and out-

Unnar er en bild ändå :)



- Bloggar från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar